post

ایتنا – به‌نظر می‌رسد عزمی جدید جزم شده تا کاربران تلگرام را از این پیام‌رسان جدا کرده و دور زدن فیلترینگ را روش‌های مختلف غیرممکن کند.

تلاش برای قطع ارتباط کامل کاربران ایرانی با تلگرام

۴۸ ساعت پس از آنکه بنا بر دستور قضایی، نسخه‌های فرعی مشهور تلگرام، سرورهای خود را خاموش کردند روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شده که از مسدود شدن پیامک فعال‌سازی این پیام‌رسان در تمامی اپراتورهای کشور خبر می‌دهد.

هر چند ساعتی پس از انتشار این گزارش‌ها اعلام شد که بار دیگر با تغییر پیدا کردن فرمت پیامک‌های فعال‌سازی تلگرام این مشکل برطرف شده اما منبع  دولتی خبر مسدود شدن یا برطرف شدن مشکل را تأیید نکرده است.

کاربران روز گذشته اعلام کردند که روی سیم‌کارت‌های 3 اپراتور کشور نمی‌توانند پس از وارد کردن شماره موبایل‌شان برای فعال‌سازی تلگرام کد فعالسازی را دریافت کنند. تلگرام از ارسال کد فعال‌سازی به‌صورت پیامک برای تأیید شماره تلفن موبایل افراد استفاده می‌کند.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: از لحاظ فنی مسدودسازی پیامک تلگرام در سطح اپراتورها صورت نگرفته و این ماجرا می‌تواند از سوی رگولاتوری صورت گرفته باشد.  برخی منابع به همشهری می‌گویند به جای سرشماره ارسال پیامک فرمت پیامک تلگرام در فهرست سیاه پیامک‌ها قرار گرفته وبه همین خاطر روز گذشته به خاطر تغییر شکل پیامک‌ها از سوی تلگرام بار دیگر دریافت کد مقدور شده است. 

چه اتفاقی می‌افتد؟
ارسال کد فعالسازی تلگرام در واقع نخستین قدم ثبت‌نام در این پیام‌رسان مشهور است. مثل بسیاری از برنامه‌های دیگر برای تأیید شماره موبایلی که کاربر برای ثبت‌نام اعلام می‌کند تلگرام کدی را به شماره فرد پیامک می‌کند و تا زمانی که این کد وارد این پیام‌رسان نشود تأیید شماره تلفن ممکن نخواهد بود.
در واقع اگر کسی بخواهد برای نخستین‌بار به این پیام‌رسان وارد شود یا تلگرام را از روی موبایلش پاک کند برای فعال‌سازی مجدد به این کد نیاز پیدا می‌کند. با مسدود شدن سر خط ارسال پیامک یعنی عملا دیگر کسی نمی‌تواند ثبت‌نام جدید در تلگرام انجام دهد.
علاوه بر این درصورتی که تلگرام شما تنها در یک دستگاه نصب باشد و در موبایل، تبلت یا کامپیوتری دیگری تلگرام فعال نداشته باشید درصورت پاک شدن تلگرام عملا فعال‌سازی مجدد آن برایتان غیرممکن می‌شود. درصورتی که شما تلگرام را مثلا علاوه بر گوشی روی دستگاه دیگری مثل لپ‌تاپ یا تبلت‌تان فعال داشته باشید با پاک شدن تلگرام از روی یکی از دستگاه‌ها کد فعال‌سازی را می‌توانید از خود تلگرام روی دستگاه دیگرتان دریافت کنید. اما اگر تلگرام‌تان فقط مثلا روی گوشی‌تان نصب باشد با پاک شدن آن عملا در شرایط کنونی نمی‌توانید دیگر از این پیام‌رسان با شماره‌تان استفاده کنید.
علاوه بر این یادتان باشد پاک کردن حساب کاربری یا به قول معروف همان Account هم دیگر دسترسی شما را به‌صورت کامل به تلگرام قطع می‌کند و امکان فعال‌سازی دوباره وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *